ویزا تحصیلی سوئد

کشور سوئد:

هماهنطور که میدانید سوئد یکی از کشور های حوزه اسکاندیناوی می باشد. باوجود این هزینه در سوئد بالا است اما همواره جزوکشور های برتر حوزه امنیت و رفاه اجتماعی قرار دارد. سوئد چهارمین کشور بزرگ اروپا محسوب میشود و تحصیل در سوئد به دلیل وجود سیستم آموزشی قدرتمند بسیار پرطرفدار است بنابراین کشور سوئد یکی از کشورهای هدف برای دانشجویان و محققین جهت ادامه تحصیل بوده است.

زبان رسمی این کشور سوئدی می باشد ولی اکثر مردم آن به زبان انگلیسی مسلط هستند پس می توان به راحتی در این کشود ارتباط برقرار کرد.

تحصیل در سوئد:

تحصیل در اروپا و خصوصا سوئد رویای بسیاری از افراد است . تقریبا کشور سوئد طبق تحقیقاتی که انجام شده است یکی از بهترین کشورهای اروپا محسوب می شود که از بالاترین امکانات رفاهی و برنامه های سرگرمی جذاب برخوردار است. شاید حالا برای  شما سوال باشد که چرا کشور سوئد با توجه به آب و هوایی که دارد بهترین کشور قاره اروپا از نظر امکانات رفاهی  و بهترین کشور برای تحصیل است؟

 در جواب این سوال سوئد دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا است که در این سیستم آموزشی تمامی استادان نخبه و دارای سطح علمی بالایی هستند بنابراین میتواند جز کشورهایی باشد که از نظر آموزشی در سطح بالایی قرار بگیرد. این کشور  تا جایی که مقدور باشد به صورت هفتگی افراد حرفه ای سیستم آموزشی خود را بررسی میکند و در صورت رد صلاحیت استادی مطابق با استاندارد های تعیین شده در کمتر از یک هفته کاری اخطار مورد نیاز را به شخصی که در حال تدریس است اعلام میکند و اگر استاد نتواند تدریس خود را ارتقا دهد، فرد مورد نظر برای همیشه از سیستم آموزشی این کشور اخراج می شود. بنابراین همین مسائل باعث شده که دانشگاهای این کشور در رتبه بالایی قرار بگیرند و بهترین دانشگاه ها در سطح جهانی شناخته شود.

تحصیل در سوئد بدون مدرک زبان:

در دانشگاه های سوئد به دو زبان سوئدی و انگلیسی تدریس می‌شود؛ بنابراین لازم است به یکی از این دو زبان تسلط داشته باشید.

نیاز به مدرک زبان انگلیسی در مرحله پذیرش تحصیلی برخی از دانشگاه های سوئد وجود ندارد، اما متقاضی مهاجرت تحصیلی باید مهارت مکالمه در سطح اقناع افسر ویزا در سفارت را داشته باشد. در غیر این صورت، امکان رد شدن ویزای تحصیلی سوئد، حتی با وجود اصل نامه پذیرش تحصیلی هم وجود دارد.

برخی از کالج‌های زبان‌ برای متقاضیانی که نمره زبان کمتر از حد انتظار برای اپلای را دارند، دوره‌های زبان انگلیسی برگزار می‌کنند تا با ارتقا سطح مهارت زبانی، دانشجو برای مقاطع تخصصی آماده شود. دوره‌های زبان انگلیسی در آکادمی‌های زبان بسته به میزان مهارت متقاضی از 3 ماه تا 12 ماه طول می‌کشد. باید توجه داشت که صدور ویزای تحصیلی برای ایرانی‌ها جهت شرکت دوره‌های کمتر از 6 ماه به سختی صادر می‌شود.

زبان‌آموزان در این دوره می‌توانند از تمامی فرصت‌هایی که در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌گیرد، بهره‌مند شوند؛ به عبارتی دیگر، ویزای تحصیلی که برای این دوره صادر می‌شود، تفاوتی با ویزای دوره‌های آکادمیک تمام‌وقت ندارد.

و اما ویزا هیلز چه خدماتی در این زمینه به شما ارائه می دهد!

اما شما با برقراری ارتباط با موسسه مهاجرتی رایان دانش فیدار که به صورت تخصصی ویزای تحصیلی این کشور را تضمین میکند می توانید هم ویزا تحصیلی سوئد را گارانتی نمایید و هم در دریافت پذیرش دچار مشکل نباشید.

برای انجام صفر تا صد اپلای دانشگاه‌های سوئد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانید از طریق سایت ویزا هیلز وقت مشاوره رزرو نمایید تا شرایط شما به صورت تخصصی توسط مشاوران برجسته بخش تحصیلی ما مورد ارزیابی قرار گیرد و در بهترین روش با آسودگی خیال مسیر زندگی خود را تغییر دهید .

شرایط تحصیل در سوئد با انواع مدارک تحصیلی

تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم محدودیتی در انتخاب رشته و دانشگاه برای متقاضیان واجد شرایط ندارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر اقدامی ابتدا شرایط پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی در رشته مورد نظرِ موسسه آموزشی انتخابی به دقت مطالعه کنید تا مشمول هزینه‌های مضاعف و اتلاف زمان نشوید.

علاقمندان می‌توانند با توجه به نمره معدل در مدرک دیپلم 12 ساله (دبیرستان + پیش‌دانشگاهی) و همچنین ریز نمرات دوره دبیرستان، رشته و موسسه آموزشی مورد نظر را انتخاب کنند. به عبارتی دیگر، نمرات و سوابق تحصیلی متقاضی تاثیر مستقیمی در نظر مسئولان پذیرش تحصیلی دارند. بنابراین ارائه نمرات بالا در مدرک تحصیلی شانس صدور پذیرش و همچنین ویزا را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

سیستم آموزشی ایران برای برخی رشته‌ها مقطعی تحت عنوان پیش‌دانشگاهی تعریف نکرده است؛ بنابراین دانش‌آموزان در طول 11 سال مدرک دیپلم و پایانی دبیرستان را دریافت می‌کنند. این دسته از علاقمندان مهاجرت تحصیلی موظف هستند پیش از درخواست پذیرش تحصیلی در رشته‌ای مرتبط با برنامه‌های تحصیلی مورد نظر، مدرک کاردانی دریافت کنند تا این مدرک دوره 12 ساله را پوشش دهد.

یکی از شرایط مورد نیاز دوره‌های تحصیلات تکمیلی موسسات آموزش عالی این کشور، ارتباط رشته مقطع پیشین با رشته منتخب برای ادامه تحصیل است. به عبارتی دیگر، متقاضی تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی‌ارشد یا دکتری باید در رشته‌ای مرتبط با دوره تحصیلی پیشین ادامه تحصیل دهد.

علاوه‌بر این، نمره معدل مقطع کارشناسی و سوابق تحصیلی، نمره مدرک زبان انگلیسی برای دوره‌های انگلیسی‌زبان، شرایط سنی مناسب، آشنایی با زبان سوئدی و … از جمله شرایط پذیرش تحصیلی این مقطع است.

با توجه به قوانین پذیرش تحصیلی موسسات آموزش عالی این کشور، متقاضیانی که دوره تحصیلی پیشین خود را به زبان انگلیسی گذرانده‌اند، الزامی به ارائه مدرک زبان انگلیسی ندارند. در غیر این صورت، متقاضی بسته به قوانین پذیرش موسسه آموزشی مورد نظر باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 به بالا یا معادل آن ارائه کند.

زبان تدریس در برخی از برنامه‌های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ترکیبی از زبان‌های انگلیسی و سوئدی است؛ در این دوره‌ها معمولا ترم‌های ابتدای دوره به زبان انگلیسی تدریس می‌شود تا دانشجو فرصت ارتقا سطح زبان سوئدی را داشته باشد.

برای انجام صفر تا صد اپلای دانشگاه‌های سوئد در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید از طریق ویزا هیلز وقت مشاوره رزرو نمایید تا شرایط شما به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و از خدمات ویژه موسسه رایان دانش فیدار مطلع شوید.

معرفی برخی دانشگاههای سوئد

 University of Gothenburg

دانشگاه گوتنبرگ دارای 37000 دانشجو به همراه 6000 نفر کارمند است و جدا از ارائه تعداد زیادی برنامه به زبان سوئدی، 70 دوره مختلف به زبان انگلیسی ارائه می­دهد. 50 برنامه 2 ساله بین المللی کارشناسی ارشد در زمینه علوم اجتماعی، علوم، تجارت، IT، علوم آموزشی، بهداشت، هنر، موسیقی، هنرهای زیبا و طراحی و صنایع دستی در این دانشگاه موجود است. هر برنامه دارای معیار پذیرش مربوطه به خود می­باشد. این دانشگاه بورسیه دانشگاه گوتنبرگ را برای دانشجویان بین المللی مربوط به برنامه کارشناسی ارشد فراهم می­کند که عمدتاً شهریه و هزینه­ های اقامت دانشجویان را در دوره مدرک تحصیلی خود پوشش می­دهد.

ویزا هیلز به شما کمک میکند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنید

Stockholm University

دانشگاه استکهلم که متشکل از 70،000 دانشجو با ارائه 75 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی است، در رتبه 129 در سطح بین المللی قرار دارد. برنامه­ های کارشناسی ارشد در زمینه علوم، علوم انسانی، حقوق و علوم اجتماعی و انگلیسی به عنوان موارد آموزشی می­باشد. این دانشگاه در وسط پارک ملی شهر واقع شده است و با جنگل های وسیع، گیاهان و درختان، از جمله حدود 800 گونه گیاه گل و بیش از 100 گونه پرنده، احاطه شده است. معیارهای لازم ورود برای هر برنامه تحصیلی متفاوت است. علاوه بر این، طیف گسترده ­ای از بورسیه­ های دانشگاه استکهلم نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا بتوانند زمینه علمی خود را دنبال کنند. ویزا هیلز به شما کمک میکند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنید

Uppsala University

با داشتن رتبه 99 در جهان، دانشگاه اوپسالا یکی از قدیمی­ترین دانشگاه­ های سوئد است. این دانشگاه با فرهنگ خارق العاده خود و دانشجویان متنوع شناخته شده است و دارای 45000 دانشجو می­باشد. این میزان دانشجو برای کارهای تحقیقاتی و آموزش با کیفیت بالا مناسب شناخته شده است. طیف گسترده­ای از دوره­ ها توسط این دانشگاه مانند علوم طبیعی و ریاضیات، حقوق، علوم اجتماعی، مهندسی و فناوری، علوم رایانه و فناوری اطلاعات، هنر، طراحی و معماری، علوم انسانی و غیره ارائه می­شود. برای حمایت از دانشجویان بین المللی، دانشگاه Uppsala بسیاری از بورسیه­ های دانشگاه را برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می­کند. ویزا هیلز به شما کمک میکند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنید

Chalmers University of Technology

دانشگاه صنعتی چالمرز به دلیل رشته مهندسی برق، در رتبه 37 جهان است. تقریباً 3000 دانشجوی کارشناسی ارشد وجود دارد که از بین آنها 30٪ دانشجویان بین المللی هستند. این دانشگاه به دلیل داشتن اساتید بسیار ماهر و محیطی مناسب مشهور می­باشد. این مرکز همچنین شامل دو مرکز تحقیقاتی می­باشد که عبارتند از مرکز تحقیقات الکترونیکی چالمرز و مرکز معماری مراقبت­ های سلامتی. این مرکز آموزش در علوم، فناوری، حمل و نقل و معماری را ارائه می­دهد.. معیارهای ورودی برای هر برنامه درجه ­ی متفاوتی دارد. ویزا هیلز به شما کمک میکند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنید .

University of Linköping

دانشگاه Linköping با داشتن رتبه جهانی 321، بزرگترین برنامه­ های دانشگاهی را در سوئد، اعم از پزشکی، آموزش، تجارت، اقتصاد و مهندسی ارائه می­دهد. این دانشگاه دارای چهار پردیس است که پردیس Valla، پردیس ایالات متحده (هر دو در Linköping)، پردیس Norrkoping و پردیسFurniture  Lidding – Carl Malmsey (استکهلم). این دانشگاه همچنین تعداد ارائه­ی بورسیه ­های دانشگاه Linköping را به دانشجویان با عملکرد تحصیلی استثنایی، محدود نمی ­کند. ویزا هیلز به شما کمک میکند تا در بهترین دانشگاه ها تحصیل کنید

بهترین دانشگاه ها در انتظار شما

رزرو وقت مشاوره تحصیلی

در این صفحه شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید. زمان مشاوره 30 دقیقه است. مشاوره بصورت حضوری و غیر حضوری ممکن است

Call Now Button
× Whatsapp