ویزا تحصیلی فنلاند

کشور فنلاند:

فنلاند یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را دارد و خانه برخی از بهترین دانشگاه های جهان است. شما به عنوان یک دانشجوی ایرانی، برای تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی بگیرید. ویزای تحصیلی فنلاند ۲ سال اعتبار دارد و اگر تحصیلات شما بیشتر طول بکشد، می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید. با داشتن ویزای تحصیلی فنلاند می‌توانید تا ۲۵ ساعت در هفته به کار دانشجویی نیز مشغول شوید .

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند

شما به‌عنوان یک ایرانی برای تحصیل در اروپا و بخصوص کشور فنلاند به ویزای تحصیلی نیاز دارید. برای دریافت این ویزا یک سری شرایط لازم است، مثلاً اینکه باید از یک دانشگاه در فنلاند نامه تایید پذیرش دریافت کرده باشید.

شما نباید از سفر به کشورهای حوزه شینگن منع شده باشید.

نباید سوءپیشینه کیفری داشته باشید.

در برخی موارد نیاز به ارائه CV خوب و همینطور انگیزه نامه تحصیلی است. 

شما نباید برای کشور فنلاند تهدید به‌حساب بیایید.

مدارک موردنیاز ویزای دانشجویی فنلاند

در هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی فنلاند باید یک سری مدارک هم ارائه دهید. این مدارک باید همگی معتبر و اصل باشند، وگرنه با درخواست شما موافقت نخواهد شد. این مدارک در زیر آمده‌اند:

پاسپورت معتبر با حداقل ۳ ماه اعتبار؛

عکس در ابعاد پاسپورتی؛

کپی صفحه بیوگرافی پاسپورت؛

مدارک ثبت‌نام در دانشگاه؛

بیمه درمانی؛

گواهی تمکن مالی

مدارک پرداخت شهریه دانشگاه  و یا مدارک مربوط به بورسیه؛

مدارک دیگر مانند شناسنامه، سند ازدواج، طلاق و …؛

مدارک دانشگاهی قبلی.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

دریافت نامه پذیرش از دانشگاه

حضور در سفارت

درخواست ویزای دانشجویی

جواب درخواست ویزای تحصیلی فنلاند

سفر به فنلاند

اعتبار ویزای تحصیلی فنلاند

کار با ویزای تحصیلی در فنلاند

شما می‌توانید با ویزای تحصیلی به کار در فنلاند مشغول شوید. اگر کار شما با تحصیلات شما مرتبط باشد می‌توانید آزادانه در این کشور کار کنید، اما اگر کار شما با تحصیلات شما مرتبط نباشد فقط مجاز هستید تا ۲۵ ساعت در هفته به کار دانشجویی مشغول شوید. انجام کار دانشجویی روشی پرطرفدار برای کم کردن هزینه‌های زندگی دانشجویی در فنلاند است.

همراهی اعضای خانواده با ویزای تحصیلی فنلاند

اگر می‌خواهید در فنلاند تحصیل کنید می‌توانید بعد از دریافت ویزا برای اجازه اقامت اعضای خانواده خود مانند پدر و مادر هم درخواست دهید.

اگر اعضای خانواده شما شاغل هستند و یا قصد کار در فنلاند را دارند، می‌توانند اجازه اقامت خود را به مجوز کاری تبدیل کنند. البته برای انجام این کار باید پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرمای فنلاندی داشته باشند.

معرفی بهترین دانشگاه های فنلاند برای ادامه تحصیل

برای آشنایی بهتر و انتخاب مناسب­‌تر دانشگاه دلخواه خود بهتر است با برخی از برترین دانشگاه­‌های فنلاند آشنا شوید. در ادامه به معرفی برخی از این دانشگاه­‌ها می­‌پردازیم.

معرفی برخی دانشگاههای فنلاند

دانشگاه هلسینکی (UH)

این دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه فنلاند برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. دانشگاه هلسینکی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و به صورت چهار پردیس، گسترده‌ترین رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد.این موسسه قدیمی دارای حدود 40 هزار دانشجو در 11 دانشکده است 

دانشگاه آلتو

دانشگاه آلتو به صورت ادغام سه دانشگاه و با تمرکز بر اقتصاد، فناوری، هنر و طراحی تاسیس شد. به طوریکه این دانشگاه با شش دانشکده و نزدیک به 20 هزار دانشجو و 4500 کارمند، دومین دانشگاه بزرگ فنلاند شناخته شد.زبان رایج تحصیلی در این دانشگاه به زبان‌های فنلاندی و سوئدی برای مقطع کارشناسی است.

دانشگاه اولو (Oulu)

دانشگاه اولو یک دانشگاه دولتی و بین‌المللی است و به عنوان یکی از بهترین‌ انتخاب‌های شما برای پذیرش و درخواست ویزای تحصیلی خواهد بود. این دانشگاه پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات است. از آنجایی که اولو یکی از آزمایشگاه‌های پویا در اروپا شناخته می‌شود، کمک‌های شایانی را نیز به کشور خود در پیشرفت علم داشته است. این دانشگاه از هشت دانشکده در زمینه‌های مختلف نظیر آموزش، پزشکی، بازرگانی و علوم پایه تشکیل شده است.

دانشگاه تامپره (TAU)

دانشگاه تامپره یک دانشگاه جوان است که در سال 2019 با ادغام دانشگاه فناوری و دانشگاه اصلی تامپره تاسیس شد. این دانشگاه با ادغام صورت گرفته به صورت هفت دانشکده است. مباحت فناوری و اطلاعات، آموزش و فرهنگ، مدیریت و تجارت، پزشکی و فناوری بهداشت، مهندسی، محیط ساختمان و علوم اجتماعی از مهم‌ترین مباحث تدریسی در آن هستند

دانشگاه تورکو (UTU)

این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی در جنوب غربی فنلاند است. از نظر ثبت‌ نام، دانشگاه تورکو سومین دانشگاه بزرگ با نزدیک به 20 هزار دانشجو است که بیش از هزار دانشجو آن از خارج از کشور هستند. دانشگاه تورکو با هفت دانشکده و واحد مستقل فعالیت می‌کند و در زمینه‌های اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم انسانی و پزشکی نسبت به سایر دانشگاه‌ها برتری دارد.

بهترین دانشگاه ها در انتظار شما

رزرو وقت مشاوره تحصیلی

در این صفحه شما می توانید زمان و روز مورد نظر خود را برای مشاوره رزرو کنید. زمان مشاوره 30 دقیقه است. مشاوره بصورت حضوری و غیر حضوری ممکن است

Call Now Button
× Whatsapp