ویزای توریستی سوئد

اخذ ویزای توریستی سوئد

ویزای توریستی سوئد

اخذ ویزای توریستی سوئد، برخلاف سایر ویزاها پروسه‌ای نسبتا پیچیده و طولانی دارد که تنها در این مسیر افرادی موفق می‌گردند که یا خودشان از مهارت کافی در زمینه اخذ ویزا برخوردار باشند یا تیمی قوی به آن‌ها کمک کنند. اگر دلتان می‌خواهد به سوئد این کشور زیبا به دلیل مهاجرت کاری، تحصیلی یا گردشگری سفر نمایید؛ باید ویزای این کشور را داشته باشید. در ادامه این مقاله ضمن آشنایی بیشتر شما عزیزان با این ویزا خاص در رابطه با اخذ ویزای توریستی سوئد با شما بیشتر سخن خواهیم گفت؛ همراه ما تا پایان مقاله بمانید.

کمی بیشتر راجع به سوئد

شاید شما به طور کامل اطلاعاتی در رابطه با سوئد کسب کرده باشید و اصلا به خاطر همین موضوع هم قصد اخذ ویزای توریستی سوئد را داشته باشید؛ اما افرادی که هنوز اطلاعات چندانی در خصوص این کشور ندارند هم وجود دارند. به همین دلیل؛ لازم دانستیم پیش از بررسی موضوع اصلی این مقاله، ابتدا اندکی بیشتر شما عزیزان را با سوئد این کشور زیبا آشنا سازیم.

سوئد یکی از کشورهای شمال اروپا است که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته و مهم‌ترین کشورهای همسایه برای آن را می‌توان نروژ، دانمارک و فنلاند دانست. پایتخت این کشور دل‌فریب؛ استکهلم است و جزو کشورهای چهار فصل همانند کشور عزیزمان ایران محسوب می‌گردد و آب و هوای متنوعی را به دلیل همجواری با رشته کوه‌های اسکاندیناوی، خلیج بوتنی و دریای بانتیک دارا می‌باشد. با ما در مقاله اخذ ویزای توریستی سوئد همراه باشید.

جالب است بدانید اغلب گردشگران به واسطه همین آب و هوای عالی و هم‌چنین داشتن بیش از هزار دریاچه و پوشیدن شدن دو سوم سوئد با جنگل، به این کشور زیبا سفر می‌کنند و به دنبال اخذ ویزای توریستی سوئد هستند.

لازم به ذکر است که بگوییم کشور سوئد جزو ۲۶ کشوری است که قرارداد شنگن را امضا نموده است. از این رو؛ برای سفر به این کشور حتما باید ویزای توریستی شنگن را برای این مقصد هیجان‌انگیز دریافت نمود. داشتن مردم خونگرم، آب و هوای عالی و پاک، رفاه اجتماعی بالا و پیشرفت اقتصادی فراوان در این ناحیه باعث شده است که مهاجران و گردشگران بسیار زیادی این کشور را به عنوان کشور مورد علاقه خود انتخاب نمایند.

اخذ ویزای توریستی سوئد

اخذ ویزای توریستی سوئد به کمک ویزا هیلز

سابقه کاری بالا مجموعه ما، ویزا هیلز، این موضوع را به صورت کامل به اثبات رسانده است که شما عزیزان می‌توانید با خیال راحت به مجموعه ما تکیه نموده و کارهای لازم برای دریافت انواع ویزاهای کوتاه مدت و بلند مدت خود را با خیال راحت به ما بسپارید. ویزا هیلز به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا بتوانید با موفقیت مسیر اخذ ویزای توریستی سوئد، دریافت اقامت کاری اروپا، اخذ ویزای توریستی کانادا، دریافت ویزای توریستی شنگن را طی نمایید. کافیست به ما اعتماد نموده و همین حالا برای دریافت ویزا کشورهای مختلف، ما را از هدف خود مطلع سازید.

انواع ویزاهای موجود برای کشور سوئد

همان‌طور که اشاره نمودیم؛ برای سفر به سوئد بایستی ویزای این کشور را بگیرید و بدانید که چه ویزاهایی برای این کشور تعریف شده است تا متناسب با نیاز خود بتوانید نوع مناسبی از آن را برای خود پیدا کنید. ویزاهای سوئد انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • ویزای کوتاه مدت C مناسب آن دسته از افراد است که قصد اقامت کم‌تر از نود روز در سوئد را برای اهداف مختلفی همچون گردشگری، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت یا حتی حضور در یک رویداد یا دیدار از دوستان و آشنایان خود دارند. عملیات اخذ ویزای توریستی شنگن خود را به کمک ویزا هیلز سرعت بخشید.
  • ویزای D یا بلند مدت، مناسب افرادی است که تمایل به حضور در این کشور خوش آب و هوا با زمانی بیش از نود روز را دارند که اهداف این افراد می‌تواند تحصیل، کار یا زندگی در این کشور باشد. در این مقاله با شما عزیزان تنها در خصوص اخذ ویزای توریستی سوئد سخن خواهیم گفت. لازم به ذکر است که بگوییم از انواع ویزاهای بلند مدت سوئد می‌توان به ویزای خانوادگی، همراه، تحصیلی و کار اشاره نمود.

معرفی ویزای توریستی سوئد

در عملیات اخذ ویزای توریستی سوئد، ابتدا بایستی به خوبی با این ویزا آشنا باشید. ویزای توریستی یکی از انواع ویزاهای متعلق به حوزه شنگن برای سوئد از نوع کوتاه‌مدت است. دارندگان این ویزا می‌توانند بین  ۹۰ الی ۱۸۰ روز در این کشور حضور داشته باشند. البته با در دست داشتن دعوت‌نامه‌ای که از طریق دوستان خود دریافت نموده‌اید؛ می‌توانید شانس دریافت ویزا را برای خود راحت‌تر نمایید؛ زیرا دریافت و اخذ ویزای توریستی سوئد نسبت به ویزا سایر کشورهای اروپایی کمی سخت‌تر است. برای اخذ ویزای توریستی کانادا، دریافت اقامت کاری اروپا و همچنین دریافت ویزای توریستی شنگن همین حالا به ویزا هیلز مراجعه نمایید.

چه شرایطی برای اخذ ویزای سوئد وجود دارد؟

بایستی بدانید که برای اخذ ویزای توریستی سوئد لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  • یک پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار شش ماهه
  • پرداخت هزینه ۲۴۰ یورو برای دادن درخواست این ویزا
  • تکمیل و آماده‌سازی مدارک، شامل جمع‌آوری و یا ترجمه آن‌ها در دارالترجمه‌های معتبر مورد تایید سفارت سوئد در ایران و نگهداری آن‌ها جهت ارائه در زمان مناسب

اخذ ویزای توریستی سوئد

چه مدارکی برای اقدام به اخذ ویزای توریستی سوئد لازم و ضروری هستند؟

مدارک، مهم‌ترین قسمتی هستند که در صورت عدم تکمیل آن‌ها و ناقصی، موجب ریجکتی دریافت ویزای شما می‌گردند. بنابراین؛ لازم است با دقت بالا نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام نمایید. پیش از این لازم است بدانید که اصلا چه مدارکی نیاز هستند که این موارد را می‌توان به شرح زیر بیان نمود:

  • پاسپورت معتبر همراه با حداقل دو صفحه خالی به همراه کپی صفحه اول، اولین مدرک مورد نیاز شما عزیزان خواهد بود.
  • دریافت فرم درخواست ویزا و پر نمودن آن؛ در پروسه اخذ ویزای شنگن سوئد شما عزیزان هم‌چنین نیاز دارید تا فرم درخواست ویزا برای مقصد سوئد را پس از دریافت آنلاین پر نموده و در میان مدارک خود نگهداری نمایید تا بتوانید در زمان اخذ ویزای توریستی سوئد در سفارت به ماموران آنجا تحویل دهید و پرونده شما ناقص نماند و با ریجکتی مواجه نگردید.
  • شما هم‌چنین به دو قطعه عکس مخصوص پاسپورت که در سال جاری گرفته باشید نیاز دارید.
  • در صورت شاغل بودن در ایران، نیاز است در بین مدارک شما گواهی اشتغال به کار و کپی آن با اطلاعاتی نظیر آدرس شرکت، نام شرکت، سمت و حقوق با مهر تایید شرکت وجود داشته باشد.
  • شما بایستی هم‌چنین بلیط رفت و برگشت خود را هم گرفته و در سفارت در میان مدارک خود نگهداری نمایید.
  • شما هم‌چنین برای اخذ ویزای توریستی سوئد بایستی این موضوع را ثابت نمایید که در سوئد جایی برای اقامت دارید؛ که این می‌تواند شامل مدارکی دال بر رزرو هتل، دعوت‌نامه از شهروندی سوئدی و یا نامه از دانشگاه سوئد و یا مکان کارفرما باشد‌.
  • برای اخذ ویزای شنگن سوئد شما بایستی گردش حساب بانکی خود را نشان داده و این موضوع را به اثبات برسانید که از پس مخارج سفر خود بدون مشکل بر خواهید آمد.

ایرانی‌ها به چه مدارک دیگری برای سفر به سوئد نیاز دارند؟

مدارکی که در بالا اشاره نمودیم را بایستی تمامی افراد از کشورهای مختلف که قصد سفر به سوئد را دارند؛ ارائه دهند. اما در کنار تمامی این مدارک، ایرانی‌ها بایستی جهت اخذ ویزای توریستی سوئد چه از طریق ویزا هیلز و  چه مرجع دیگری مدارک دیگر زیر را هم ارائه دهند:

  • ارائه پرینت حساب بانکی با حداقل ۵۰۰۰ یورو موجودی قابل برداشت در آن
  • ارائه برنامه سفر به صورت دقیق و فهرست مکان‌ها و جاهایی که قصد گذراندن اوقات خود در آن‌ها را دارید به صورت کامل و با جزئیات
  • ارائه تاییدیه بیمه مسافرتی که بایستی شامل پوشش پزشکی کامل برای زمان اقامت شما عزیزان در سوئد باشد تا در صورت نیاز بتوان از آن کمک گرفت.

تمامی مدارکی که در این قسمت بدان‌ها اشاره نمودیم بایستی برای اخذ ویزای توریستی سوئد توسط ایرانی‌ها آماده و ارائه گردد. البته برای اخذ اقامت کاری سوئد به مدارک دیگری نیاز است که کسب اطلاعات در این خصوص را به خود شما خوانندگان گرامی واگذار خواهیم نمود.

اخذ ویزای توریستی سوئد

چه مراحلی برای اخذ ویزای توریستی سوئد وجود دارد؟

برای این کار مراحل مختلفی تعریف شده‌اند که به شرح زیر می‌باشند:

شما در گام اول بایستی ابتدا به صورت آنلاین در سایت سفارت سوئد به کمک پاسپورتی معتبر،  ایمیل فعال و کد ملی خود ثبت‌نام نمایید تا به شما یک شماره پرونده برای پیگیری مراحل اخذ ویزای توریستی سوئد تعلق گیرد.

حال بایستی مدارکی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره نمودیم را به همراه اصل و ترجمه مدرک تحصیلی در صورت هدف کاری و اسناد مالی مرتبط با تمکن مالی را در پرونده خود ثبت نمایید تا بررسی‌ها جهت صلاحیت شما در اخذ ویزای توریستی سوئد به طور کامل بررسی گردند. شما بایستی در گام بعد هزینه‌های ویزا سوئد که ۸۰ یورو است را به صورت آنلاین پرداخت نمایید و اقدام به دریافت وقت از سفارت مربوطه کنید.

البته می‌توان وقت را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با مراجعه مستقیم به سفارت سوئد در ایران دریافت نمود که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. با فرارسیدن نوبت، شما می‌توانید با همراه داشتن مدارک خود برای اخذ ویزای توریستی سوئد و همچنین پاسخ مناسب به سوالات افسران کنسولگری از شما در رابطه با اهداف سفر، برنامه‌ها و مواردی از این قبیل نظیر علت انتخاب این کشور برای سفر مصاحبه خود را با این عزیزان انجام دهید.

در صورت تایید سخنان و مدارک شما، بین ده الی پانزده روز کاری یا حتی بیشتر نتیجه از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع داده می‌شود و تایید یا رد آن به محضر شما عزیزان خواهد رسید.

چرا در برخی موارد عملیات درخواست برای اخذ ویزای توریستی سوئد دچار ریجکتی می‌گردد؟

گفتن سخنان نامتناقض حین مصاحبه، ارائه مدارک تقلبی و جعلی، نداشتن تمکن مالی مناسب، داشتن سوء پیشینه منفی، نداشتن پوشش بیمه سلامت مناسب از جمله دلایلی است که منجر به رد درخواست شما می‌گردد.

آیا ریجکتی به معنای اتمام کار است؟

خیر؛ در این مرحله شما بایستی مجدد چند ماه صبر نموده و آنگاه از طریق برترین کارشناسان حقوقی ویزا هیلز نسبت به درخواست مجدد جهت اخذ ویزای توریستی سوئد اقدام فرمایید. ویزا هیلز به شما کمک می‌کند تا بتوانید خیلی سریع نسبت به اخذ اقامت کاری اروپا، دریافت ویزای توریستی شنگن، اخذ ویزای سوئد، دریافت ویزای توریستی کانادا و غیره اقدام نمایید.

اخذ ویزای توریستی سوئد

نکاتی مهم برای افزایش شانس دریافت ویزای سوئد

  • سعی کنید در آماده‌سازی مدارک کلیه اصول را رعایت نمایید تا پرونده شما برگشت نخورد.
  • حتما از یک آژانس مسافرتی معتبر نظیر ویزا هیلز کمک بگیرید.
  • در هنگام مصاحبه با کنسولگران کاملا آرام و خونسرد باشید و به سوالات پاسخ کامل دهید.
  • ارائه مدارک مرتبط با مدرک زبان سوئدی هنگام گرفتن ویزای کاری یا تحصیلی، یک امتیاز ویژه و مثبت محسوب می‌گردد.
  • دریافت و اخذ ویزای توریستی سوئد اندکی پیچیده و سخت است و حتی در صورت رد شدن در مرحله اول می‌توان با گذشت حدود سی روز از تاریخ دریافت نتیجه، مجددا درخواست تجدید نظر خود را ارسال نمایید. ویزا هیلز با رعایت کلیه اصول در چارچوب آخرین قوانین اعلام شده برای اخذ ویزای توریستی سوئد به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا در گام‌های نخستین و بدون ریجکتی بتوانید این ویزای ویژه و عالی را دریافت نمایید.
  • هنگام رزور بلیط، حتما بلیط خود را از شرکتی معتبر خریداری نمایید و تاریخ رفت و برگشت خود را با دقت به خاطر بسپارید.
  • در امر خرید بیمه مسافرتی که جزو واجبات غیر قابل حذف از سفرتان محسوب می‌گردد؛ خرید را از شرکت بیمه معتبر با بررسی کامل کلیه پوشش‌های آن بیمه و به نام خود انجام دهید.
  • مدارک خود برای اخذ ویزای شنگن سوئد را تماما به انگلیسی یا سوئدی ترجمه نمایید.
  • حتما گواهی دریافت عدم سوء پیشینه را با خود همراه داشته باشید.

ویزا هیلز در زمینه اخذ ویزای سوئد چه کمکی به شما می‌کند؟

اگر در دریافت و اخذ ویزای توریستی شنگن، اخذ ویزای توریستی کانادا یا دریافت و اخذ ویزای توریستی سوئد سردرگم هستید و اصلا از مراحل این کار به خوبی سر در نمی‌آورید؛ اصلا نگران نباشید. ویزا هیلز با بیش از ده سال سابقه کاری، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. کافیست با مراجعه به سایت این مجموعه و تکمیل فرم درخواست مشاوره، منتظر تماس کارشناسان ما و یاری شما در این پروسه باشید. همین حالا به ویزا هیلز سر بزنید و راحت‌ترین راه برای دریافت انواع اقامت و ویزا را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× Whatsapp