ویزای خود اشتغالی آلمان

ویزای خود اشتغالی آلمان

یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان، کشور آلمان است که مقصد محبوب برای کارآفرینان و افراد خلاق به شمار می‌رود. در واقع؛ به کمک ویزای خود اشتغالی آلمان ، می‌توان اقدام به راه اندازی کسب و کار خود در این کشور نموده و بازارهای جهانی را از آن خود کرد. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا شما عزیزان را با شرایط و مزایای اخذ ویزای خود اشتغالی کشور آلمان و نکاتی برای موفقیت در این مسیر آشنا سازیم تا بتوانید خیلی ساده و آسان اقدام به اخذ ویزای خود اشتغالی آلمان نمایید. این ویزا یک انتخاب و فرصتی عالی و راهی آسان برای مهاجرت و  گسترش کسب و کار محسوب می‌گردد.

در مقاله زیر این عناوین را در کنار هم بررسی خواهیم نمود:

  • ویزای خود اشتغالی کشور آلمان به چه نوع ویزایی گفته می‌شود؟
  • شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی
  • آیا خوداشتغالی همان فریلنسری است؟
  • بررسی انواع روش‌های دریافت ویزای خود اشتغالی
  • مزایای داشتن ویزای خود اشتغالی
  • چالش‌های موجود در مسیر اخذ ویزای خود اشتغالی

ویزای خود اشتغالی کشور آلمان به چه نوع ویزایی گفته می‌شود؟

ویزای خود اشتغالی آلمان، یکی از انواع ویزاهای مختص به کشور آلمان بوده و مخصوص افرادی است که تمایل به مهاجرت کاری به این کشور را دارند. به عبارت دیگر اینگونه می‌توان گفت که این نوع ویزا تنها برای افرادی صادر می‌گردد که قصد فعالیت به صورت دورکاری یا همان فریلنسری را دارند و یا اینکه تمایل دارند یک کسب و کار را به صورت صفر تا صد به عنوان یک کارآفرین راه اندازی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای خود اشتغالی کشور آلمان و یا خدماتی نظیر گرفتن پذیرش دوره اوسبیلدونگ آلمان و … با ما همراه بمانید.

شرایط دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان

برای دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان، بایستی افراد دارای شرایط خاصی باشند. این شرایط نشان‌دهنده توانایی‌های آن‌ها در مدیریت کسب و کار و هم‌چنین تاثیرات مثبت و اثرگذار بر روی اقتصاد کشور می‌باشد. از جمله این شرایط مهم می‌توان به شرایط عمومی این کار اشاره نمود که شامل داشتن مدرک زبان آلمانی، سوابق تحصیلی و شغل و سن مناسب می‌باشد.

البته داشتن مدرک زبان از ضروریات نیست؛ اما به هر حال بایستی زبان آلمانی را بلد باشید تا بتوانید با سایر افراد ارتباط برقرار نمایید. همچنین سن نیز عامل مهمی نیست؛ اما طبق بررسی‌های به عمل آمده بایستی افراد بالای سن ۴۵ سال برای اخذ ویزای خود اشتغالی کشور آلمان اسناد معتبر خود را در زمینه تامین مالی برای دوران بازنشستگی ارائه دهند.

هم‌چنین نیاز است تا بسته به سوابق تحصیلی، شغلی را که قصد راه‌اندازی آن را دارید؛ مرتبط با تخصص شما و سابقه کاری‌تان باشد. در کنار این شرایط عمومی برای اخذ ویزای خود اشتغالی آلمان، به شرایط دیگری نظیر داشتن برنامه تجاری و هدف مشخص، توانایی تامین مالی، دریافت تاییدیه‌های مرتیط با راه ‌اندازی کار اشاره نمود.

ویزای خود اشتغالی آلمان

لازم به ذکر است که بگوییم کسب و کاری را که قصد راه‌اندازی آن را دارید؛ بایستی بتواند علاوه بر تامین منافع شخصی به اقتصاد کشور آلمان هم کمک نماید. هم‌چنین نیاز است تا تقاضای افراد را برای بهره‌مندی از خدمت خود و توانایی رقابت با دیگران در دوره کاری ایجاد نمایید.

به زبان ساده‌تر یعنی شغلی که راه‌اندازی می‌کنید، بتواند نیاز افراد را تامین نموده و نسبت به سایر رقبای فعال در این حوزه بهتر باشد و افراد زیادی مشتاق استفاده از خدمات متنوع شما گردند. ویزا هیلز به شما کمک می‌کند تا بتوانید صفر تا صد کار اخذ ویزای خود اشتغالی کشور آلمان و یا خدماتی نظیر اخذ جاب آفر آلمان و … را انجام دهید.

آیا خود اشتغالی همان فریلنسری است؟

اگر این سوال ذهن شما عزیزان را به خود درگیر کرده است؛ بایستی بگوییم که خیر این دو با یکدیگر تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. وقتی در رابطه با ویزای خود اشتغالی آلمان سخن می‌گوییم؛ یعنی اینکه می‌توانید با راه‌اندازی یک کار با توجیه اقتصادی مناسب، مجوز اقامت و کار در آلمان را دریافت نمایید و به عنوان یک کارآفرین در این شرکت قدم در مسیر کاری موفق بگذارید.

اما در مقابل؛ فریلنسری به معنای انجام مستقل پروژه‌ها توسط یک فرد است. به عبارت دیگر کارآفرین بایستی برای انجام پروژه‌های خود نیرو جذب نماید که این نیرو را می‌تواند از میان افراد فریلنسر یا دور کار به صورت پروژه‌ای یا قراردادی انتخاب نماید.

بررسی روش‌های دریافت ویزای خود اشتغالی

برای دریافت ویزای خود اشتغالی آلمان دو روش زیر وجود دارند:

  1. ثبت شرکت

در این روش خاص برای اخذ ویزای خود اشتغالی، بایستی اقدام به راه اندازی یک کسب و کار نمود. به طوری که آن کار سودآوری اقتصادی، تمکن مالی مناسب و تامین هزینه‌ها را بتواند برعهده گیرد.

  1. فریلنسری

در روش دوم نیز جهت اخذ ویزای خود اشتغالی، شما نیاز به ویزای فریلنسری آلمان دارید. برای فریلنسر شدن نیز بایستی سند مجاز، بودجه مالی کافی و توانایی‌های تخصصی در حیطه کاری مد نظرتان را داشته باشید.

ویزای خود اشتغالی آلمان

مزایای داشتن ویزای خود اشتغالی

به طور کلی؛ داشتن ویزای خود اشتغالی آلمان مزایای زیادی را در بردارد که می‌توان به‌ موارد زیر اشاره نمود:

  • گرفتن اقامت بلند مدت: پس از چند سال شروع کسب و کار می‌توان درخواست اقامت دائم خود را داد و نگران رد شدن آن نبود.
  • بهره‌مندی از زیرساخت‌های قوی: آلمان یک‌ کشور عالی با محیطی مناسب جهت رشد کسب و کارهای جدید با زیرساخت‌هایی قوی در کلیه زمینه‌ها؛ نظیر فناوری، حمل و نقل، آموزش و غیره است.
  • دسترسی به بازارهای جهانی اروپا: با کمک اخذ ویزای خود اشتغالی آلمان، شما به بزرگ‌ترین بازارهای جهانی اروپا دسترسی خواهید داشت و می‌توانید کسب و کار خود را در اروپا گسترش دهید.

چالش‌های موجود در مسیر اخذ ویزای خود اشتغالی

در کنار تمامی مزایای یادشده برای اخذ ویزای خود اشتغالی ، چالش‌های مختلفی در مسیر وجود دارند که به شرح زیر می‌باشند:

وجود پیچیدگی‌های قانونی فراوان: قوانین کسب و کار در کشور آلمان بسیار پیچیده هستند و برای انجام دقیق آن‌ها شما نیاز به مشاور حقوقی خواهید داشت.

بالابودن آمار رقابت: بازار آلمان یک بازار رقابتی است که برای موفقیت در آن نیاز است تا استراتژی‌های قوی داشته و نوآوری و خلاقیت را در خلق کسب و کار مناسب در نظر داشته باشید تا بتوانید با خلق یک کار جدید و ویژه بین رقبا خوش درخشیده و نیاز افراد را تامین نمایید.

سخت بودن ایجاد تطابق با فرهنگ کسب و‌ کار آلمان: کار کردن در هر کشوری، قوانین خاص خود را دارا می‌باشد که شما عزیزان می‌توانید با شناخت دقیق، آشنایی با قوانین محلی و شناخت نسبت به کسب و کار به درک درستی رسیده و بدون ایراد و به صورت قانونی کار خود را با اخذ ویزای خود اشتغالی آلمان جلو ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× Whatsapp