بیمه دانشجویی در ایتالیا

بیمه دانشجویی در ایتالیا

بیمه دانشجویی در ایتالیا

موارد و اقدامات لازم جهت بیمه دانشجویی در ایتالیا

  • یکی از اولین اقدامات برای یک دانشجو دریافت بیمه هست که برای پوشش درمان و حوادث انواع متفاوتی دارد.
  • بیمه درمانی در تمام مدت تحصیل در ایتالیا اجباری هست.
  • دانشجویانی که ملیت آنها جز اتحادیه اروپا و یا کشورهای منطقه اقتصادی غیر اروپایی باشد ،دانشجویان جهان سوم محسوب می گردند.
  • دانشجویان کشورهای ثالث حتما باید بیمه درمانی خصوصی خود را قبل از ورود به ایتالیا دریافت کنند. این بیمه برای اخذ ویزای دانشجویی نیز ضروری است. حداقل مبلغ بیمه برای پوشش 30000 یورو می باشد.

بیمه دانشجویی در ایتالیا

  • اگر دانشجویان اهل کشور های اتحادیه اروپا نباشند و تصمیم داشته باشند که بیشتر از 90 روز در کشور ایتالیا بمانند باید در طی زمان اقامت بیمه ی سلامت دریافت کنند.
  • اگر بدون ویزا اجازه ی اقامت دریافت کرده باشند(مقیم کشورهای جز شنگن باشند) ، نیازی به داشتن بیمه سلامت نیست.
  • دانشجویان با ملیت کشورهای اتحادیه اروپا می توانند در کشور خود کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) را درخواست کنند. با استفاده از این کارت، اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند از پوششی مشابه با افراد محلی در طرح بیمه سلامت ملی ایتالیا بهره مند شوند.
  • از آنجایی که سیستم مراقبت های بهداشتی هر کشور متفاوت است خدماتی که در یک کشور هیچ هزینه ای ندارند ممکن است در کشور دیگری رایگان نباشند.
  • توجه داشته باشید که این بیمه برای بیمه ی مسافرتی نیست و هیچ گونه حفاظت مسافرتی، جستجو و نجات، بازگرداندن به کشور خود، درمان های اضطراری دندانپزشکی، کمک را پوشش نمی دهد. بیمه خصوصی در ایتالیا و همچنین برای اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در طول کل اقامت در ایتالیا به شدت توصیه می شود.
  • شما میتوانید با پرداخت 98 یورو برای یک سال و یا 46 یورو برای نیمسال بیمه ی درمانی عمومی دریافت کنید که برای تمدید اقامت شما کافی بوده اما برای درمان و حوادث پوشش مناسبی ندارد و فقط برای موارد اورژانسی استفاده می گردد.
  • مانند حوادث رانندگی و جراحی های غیر منتظره که معمولا این موارد حتی در زمانی که بیمه نباشید به طور رایگان برای شما انجام می گردد.

بیمه دانشجویی در ایتالیا

بیمه ی مسافرتی

بیمه ی مسافرتی بیمه ی کوتاه مدتی هست که 92 روز اعتبار دارد.این بیمه برای دانشجویان و مسافرانی که تصمیم دارند  کمتر از 3 ماه در کشور ایتالیا اقامت داشته باشند بیمه ی مناسب و به صرفه ای بوده است اما باید توجه داشته باشید که پس از 92 روز هیچ اعتباری نداشته و هیچ هزینه ای را پوشش نمی دهد.

بیمه سالانه ASL 

برای این بیمه باید مبلغ 150 یورو پرداخت شود.این بیمه ی دانشجویی همه ی مراکز را پوشش می دهد زیرا در همه ی اروپا قابل قبول هست.برای دریافت این بیمه باید پاسپورت و مدرک مربوط به دانشگاه و  اجازه اقامت و شماره ی مالیاتی داشته باشید.

شروع تاریخ این بیمه از ژانویه تا ژانویه سال بعد هست برای همین بهترین ماه دریافت این بیمه همان ژانویه هست که میتوانید پس از ثبت درخواست در اداره ی پست به یکی از مراکز این بیمه بروید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button
× Whatsapp